رحمانی خبر داد: | ||
رئیس
دانشکده فنی و مهندسی واحد علوم و تحقیقات از ایجاد چهار رشته - گرایش
جدید در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکدههای فنی و مهندسی و برق و کامپیوتر
این واحد خبر داد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، امیرمسعود رحمانی رئیس دانشکده فنی و مهندسی واحد علوم و تحقیقات گفت: در عصر جدید با توجه به سرعت پیشرفت در علم و فناوری که موجب پیدایش تخصصهای جدید شده است، آموزش نیروهای متخصص در زمینههای تخصصی جدید و مورد نیاز کشور ضرورت دارد. وی افزود: مقطع کارشناسی ارشد گرایشهای مهندسی برق قدرت - سیستمهای قدرت و مهندسی فناوری اطلاعات- تجارت الکترونیکی در دانشکده برق و کامپیوتر واحد علوم و تحقیقات از امسال راه اندازی شده و دانشجو میپذیرد. رحمانی تصریح کرد: رشتههای جدید مهندسی صنایع - گرایش صنایع و مهندسی نساجی - گرایش ساختار های نانولیفی در دانشکده فنی و مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد در سال تحصیلی جدید در این دانشکده راه اندازی شده است. وی با بیان اینکه برای ایجاد رشتهها و گرایشهای جدید نخستین اقدام تأمین عضو هیأت علمی آن است، افزود: در راستای ایجاد این رشتهها و به منظور ارتقاء کیفیت آموزشی، در صدد جذب عضو هیأت علمی نخبه و متخصص مورد نیاز این رشته - گرایشها هستیم. رحمانی با بیان اینکه دانشجویان برای تحصیل دانشگاههایی را انتخاب میکنند که دارای جذابیت بخصوص از بعد علمی، امکانات و تجهیزات باشد، افزود: تجهیز کردن آزمایشگاهها، جذب اعضای هیأت علمی نخبه و ایجاد شرکتهای دانش بنیان و ایجاد رشتهها و گرایشهای بین رشتهای در تمامی مقاطع تحصیلی از جمله برنامههای دانشکده فنی و مهندسی واحد علوم و تحقیقات است. وی با ذکر اینکه کمی و کیفی سازی در دانشگاه آزاد اسلامی باید همزمان با هم صورت گیرد، ادامه داد: دانشکده فنی و مهندسی واحد علوم و تحقیقات علاوه بر رشد کمی از رشد کیفی مطلوبی نیز برخوردار است. وی افزود: در راستای انجام فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی، کانونهای دانشجویی سبک زندگی، کانون گردشگری، کانون قرآن و عترت و هیاتهای مذهبی دانشجویی، کارکنان و استادان نیز در دانشکده فنی و مهندسی فعال شده است. |
«روز رخ» دانشجوی علوم پزشکی دانشگاه تهران در ابتدا با عذرخواهی از اینکه صحبتهای خود را به شکل بداهه میگوید، گفت: در بدو ورود به سالن نیروهای حراست به خاطر مسایل امنیتی برگههای سخنرانی من را گرفتند و از این بابت عذرخواهی میکنم و البته این مسئله را به فال نیک میگیرم تا گفتههایم با صداقت بیشتری عنوان شود.
وی با تاکید بر اینکه سخن برای گفتن بسیار وجود دارد، گفت: اهمیت آموزش بر هیچ کس پوشیده نیست و یکی از جنبههای آموزش نحوه تدریس است. سوال ما اینجاست که آیا روشهای تدریس به ایده آل نزدیک هستند. در بسیاری از رشتهها اساتید از روشهایی استفاده میکنند که بازدهی بالایی ندارد و با روشهای علمی دنیا فاصله دارد.
روز رخ با اشاره به اینکه نگاه به آموزش باید تغییر کند گفت: نباید نگاه صرفا ابزاری به علم داشته باشیم.
نماینده دانشجویان در این مراسم با اشاره به سرعت بالای پیشرفت در عرصه پژوهش کشور گفت: برای ادامه این راه نیاز به حمایتهای مادی و معنوی داریم. در برنامه پنجم توسعه سه درصد از تولید ناخالص ملی به بحث پژوهش اختصاص داده شده، سوال ما از رئیس جمهور این است که آیا این بودجه تخصیص پیدا کرده است؟ و اگر تخصیص پیدا کرده چرا ما دانشجویان آنرا احساس نمیکنیم.
وی با بیان اینکه اولویتهای پژوهشی کشور باید مشخص شود گفت: دانشجویان و اساتید باید بدانند تا چه مباحثی در عرصه علمی کشور مورد نیاز است. البته مسئولان باید توجه داشته باشند که تعالی پژوهش را قربانی دیگر حوزهها همچون آموزش نکنند. چرا که اگر تنها راه ترقی اساتید و دانشجویان پژوهش باشد وضعیت آموزشی به همین شکل باقی خواهد ماند.
وی با اشاره به مشکلات صنفی دانشجویان گفت: نیازهای دانشجویان بسیار زیاد است اما به تعدادی از آنها از جمله کمبود امکانات پزشکی برای دانشجویان اشاره میکنم همچنین شأن دانشجو در دریافت خدمات رفاهی به درستی رعایت نمیشود.
نماینده دانشجویان در این مراسم گفت: هر دانشجو حق دارد چالشها را ببیند، نقد کند و راهکار پیشنهاد دهد. انتظار نداریم تمام پیشنهادات مورد قبول مسئولین قرار گیرد اما انتظار داریم این سخنان شنیده شود.
وی در پایان با اشاره به بحثهای پیش آمده در مورد پردیسهای خودگردان بعد از کنکور سراسری امسال گفت: درخواست داریم که مسئولان با سعه صدر رفتار کنند و حرفهای دانشجویان شنیده شود.
در ادامه این مراسم دکتر گنجی استاد برجسته دانشگاه صنعتی بابل به عنوان نماینده اساتید به سخنرانی پرداخت و از روابط خارجی ایران و تعاملات خوبی که با جهان به وجود آمده تشکر کرد.
وی با اشاره به برخی آمارها در زمینه رشد علمی و تحقیقاتی کشور گفت: درخواست داریم تا روند رشد علمی در کشور استمرار پیدا کند تا بتوانیم مدیریت علمی جهان را به دست بگیریم.